Aktiviteter för sportlovslediga barn och ungdomar

På sportlovet finns det mycket att göra som inte kostar något för barn och ungdomar i Uppsala kommun.

Aktiviteterna, som spänner över många intressen och idrottsgrenar, är samlade på webbplatsen Kubik Uppsala.

Som ett axplock kan nämnas Gränby 4H-gårds dagläger,  LAN på Allis, sportlovsbio på Fyrisbiografen, sportlovsläger i simning och gymnastik på Fyrishov, prova på att ha en egen häst på Storvreta ponnyklubb samt sportlovsläger på Klättercentret.

Aktiviteterna pågår under sportlovet som i Uppsala kommun infaller 20 – 24 februari (18 – 26 februari med helgerna inräknade).

Tipsa era vårdnadshavare och elever!

Hitta alla aktiviteter på sportlovet på kubikuppsala.se

Pröva på att ha häst mellanstl.jpg

Ett av många tips på Kubik: Sportlov på Storvreta Ponnyklubb - Prova på att ha en egen häst under ledning av personalen på SPK 20 - 24 februari.

14 februari 2023