Boka höstens skolprogram

Skolbio, teaterföreställning eller museibesök? I augusti släpps stora delar av höstens utbud av skolprogram.

Utbudsbokningen är Uppsala kommuns bokningssystem för skolprogram. Utbudet är kostnadsfritt eller kraftigt subventionerat. Här hittar du som pedagog ett brett och kvalitativt utbud av kultur- och naturaktiviteter, men även aktiviteter kopplade till idrott, hälsa, hållbarhet och vetenskap.

Höstens utbud

lanseringsbild_flickorsomförsvinner_foto_klara_g_750x238px.jpg

I höstens scenkonstutbud finns hörlursföreställningar, dans, musik och så besöker Unga Dramaten Uppsala med ungdomsföreställningen Flickor som försvinner. Det finns som vanligt föreställningar på stadens fantastiska teaterscener, men även flera föreställningar som kan komma till gympasalen eller klassrummet.

På skolbion får eleverna möta olika kulturer, höra nya språk och följa med på äventyr. En bra skolbiofilm ger nya perspektiv på livet och världen och tar sin publik på allvar. På hösten äger dessutom Kortfilmfestivalen UNG rum, som under en veckas tid visar kortfilm från hela världen för elever och barn från förskola hela vägen upp till gymnasiet.

På Utbudsbokningen kan du även boka skolbesök på bibliotek, reningsverk, Naturskolan, museer och mycket mer. Välkommen in!

Skapa konto i Utbudsbokningen

Första gången du ska boka ett program i Utbudsbokningen behöver du skapa ett konto. Såhär gör du:

• Du skapar ett konto här.
  • Välj ”Registrera nytt konto”
  • Välj behörighet ”Bokare”
  • Välj din skola i rullgardinsmenyn
  • Fyll i dina uppgifter och skicka in
  • Sedan kan du börja boka.
21 augusti 2023