Frukostseminarium "Gängvåldet som skakar vårt samhälle"

Evin Cetin föreläser om gängvåldet och kastar nytt ljus på frågan ingen verkar kunna besvara: Vad är det som händer – och går det att stoppa? Seminariet anordnas av forum för brotts- och drogförebyggande arbete samt god och jämlik hälsa.

I sitt jobb som advokat har Evin Cetin mött såväl offren som förövarna i det gängvåld som skakar om vårt svenska samhälle. I boken ”Mitt ibland oss” träffar hon huvudpersonerna själva: de som beställer morden, de som lever med ett pris på sitt huvud och de som rekryterar narkotikans barnsoldater. Genom deras berättelser kastar Evin nytt ljus på frågan ingen verkar kunna besvara: Vad är det som händer — och går det att stoppa?

Frukostseminariet passar för dig som är förtroendevald, chef, handläggare, strateg, samordnare och för dig som arbetar med barn och unga.

Advokat Evin Cetin

Tid och anmälan

När: Fredag 22 september, 8.30–10.00. Smörgås och kaffe serveras från 8.00.
Var: KF-salen i Stadshuset. Anmäl dig i receptionen, så hämtar vi upp och släpper in dig.
Hur: Anmäl dig senast 13 september. Mejla din fråga eller anmälan innehållande namn, befattning, organisation, e-post, telefonnummer samt eventuella kostpreferenser till elin.zetterberg@uppsala.se.

Varmt välkommen!

Sophie Jonneryd, strateg och samordnare ANDTS, socialförvaltningen
Louise Hjortenfalk och Elin Zetterberg, utvecklingsledare för folkhälsa,
hållbarhetsavdelningen, kommunledningskontoret

Ladda ner och skriv ut affisch (PDF, 110 KB).

17 augusti 2023