Nominera till pedagogiska priset 6 maj–23 september

Vem är bästa förskolläraren, läraren, rektorn? Bestäm du. Nominera nu!

Från 6 maj till 23 september kan elever, vårdnadshavare och kollegor nominera sin favoritpedagog.

Priset delas ut till lärare och skolledare som utvecklar lärandet och på samma gång skapar en trygg lärmiljö för barn, elever och medarbetare.

Sex pedagogiska priser delas ut

• Förskolans pedagogiska pris till en framstående förskollärare
  • Grundskolans och anpassade grundskolans pedagogiska pris till en framstående lärare
  • Gymnasieskolans och anpassade gymnasieskolans pedagogiska pris till en framstående lärare
  • Pedagogiska ledarskapspriset till en framstående rektor på en förskola, grundskola, anpassad grundskola, gymnasieskola eller anpassad gymnasieskola
  • Pedagogiska priset inom vuxenutbildning till en framstående sfi-lärare
  • Pedagogiska priset inom vuxenutbildning till en framstående lärare inom allmänna ämnen eller en yrkeslärare.

Hjälp till att tipsa om att nominera

• Alla skolor får en affisch om pedagogiska priset med posten. Sätt gärna upp den på skolans anslagstavla. Nedan finns affischen digitalt som kan skrivas ut om det finns flera anslgstavlor.
  • En bild-puff på Utförarwebben länkar till information om priset på uppsala.se.
  • Det finns också en bild-puff på uppsala.se med direktlänk till informationssida.
  • Från Uppsala kommuns konto i sociala medier uppmuntrar vi att nominera till priset. Skolan kan därutöver göra inlägg i egen sociala media-kanal

Ladda ner en affisch för pedagogiska priset för förskola (PDF, 1 MB).

Ladda ner en affischför pedagogiska priset förskola för grundskola och gymnasium (PDF, 1 MB).

Nominera nu

Barn eller elev, förälder eller kollega kan nominera. Nomineringsperioden pågår 6 maj–23 september 2024. Det går bra att nominera flera kandidater.

Läs mer om Pedagogiska priset på uppsala.se.

6 maj 2024