Hitta & jämför blir Hitta

Uppsala kommuns webbplats Hitta & jämför som presenterar utförare av pedagogisk verksamhet och vård- och omsorgsboenden försvinner från 1 juli 2021.

Istället finns alla verksamheter listade på tillfälliga Hitta-sidor på uppsala.se.

Orsaken till förändringen är att Hitta & jämför finns på en gammal it-plattform som nu stänger och försvinner från den 1 juli 2021.

Kommunen arbetar med att ta fram en helt ny Hitta & jämför-sida med nya förbättrade funktioner som gör det lättare för vårdnadshavare att få överblick och jämföra olika alternativ inom förskola, skola och andra verksamheter. Den nya Hitta & jämför beräknas vara klar under 2022.

Under tiden finns alla kommunala och fristående verksamheter listade på tillfälliga Hitta-sidor på uppsala.se.

Om du behöver ändra några uppgifter om din verksamhet kan du fortsätta att skicka uppdateringar till: hittajamfor@uppsala.se.

Länkar till nya hitta-sidor på uppsala.se:

30 juni 2021