Skolplacering för elever i fristående grundskolor

Nu har ansökningsperioden för skolvalet 2022 stängt. Här får du information om vad som händer i placeringsarbetet.

Antagning grundskola har påbörjat arbetet med att registrera pappersansökningar och göra andra förberedelser i Mitt Skolval.

Från och med 3 februari klockan 08.00 kan fristående grundskolor börja lägga in lediga platser och prioritera sökande elever. Det arbetet ska göras i runda 251 ”Uppsala Skolval till hösten 2022”. Det behöver vara klart 8 februari klockan 16.

Antagning grundskola kommer att hålla workshops om skolvalet i Mitt Skolval via Teams vid två alternativa tillfällen:

• Torsdag 3 februari klockan 9 -12
  • Måndag 7 februari klockan 13 -16

Inbjudan med länk kommer att mejlas ut till de fristående grundskolor som är med i Mitt Skolval.

Uppdaterade instruktioner för hur man lägger in lediga platser och prioriterar elever i Mitt skolval kommer att mejlas ut 3 februari.

Mer information om skolvalet på Utförarwebben.

2 februari 2022