Sommar-SYV

Sommarlovet närmar sig och det är dags att börja tänka på hur vi kan stödja våra elever även under den lediga tiden. Vi vill informera dig om möjligheten att hänvisa elever till sommar-SYV under veckorna 27-30.

Sommar-SYV erbjuder personlig karriärvägledning och stöd för elever som behöver hjälp med studie- och yrkesval under sommarlovet. Sommarvägledningen är för unga upp till 20 år.

Vi uppmuntrar dig att informera eleverna om denna möjlighet och att hänvisa dem till sommar-SYV för personlig vägledning och stöd. Tillsammans kan vi hjälpa eleverna att planera sin framtid och göra informerade val om sin utbildning och karriär.

Kontakta oss om du har frågor eller behöver mer information om sommar-SYV.

Madeleine Söderqvist, sommar-SYV:

Arbetstiderna är måndag till onsdag, förutom vecka 27 då det blir tisdag till torsdag.

Arbetsplatsen är på Fyrisborg 1, men hon kommer också att arbeta på distans.

För att boka möten eller få mer information, kontakta Madeleine på:

E-post: sommarvagledning@uppsala.se

18 juni 2024