Ny bokningswebb för kultur

På webbsidan Utbudsbokningen kan de pedagogiska verksamheterna inom Uppsala kommun välja mellan ett brett utbud av aktiviteter.

Barn och unga har rätt till kultur på lika villkor. Det står i FN:s konvention om barnets rättigheter, som blev svensk lag 2020.

I Uppsala kommun är kultur därför en naturlig del av skoltiden. För att alla barn och unga ska ha samma möjlighet att ta del av kultur har nu Uppsala kommun tagit fram webbsidan Utbudsbokningen. Där kan förskolor och skolor välja bland ett brett och kvalitativt utbud av kulturprogram inom flera konstformer, men även naturupplevelser, andra studiebesök och workshops.

Programmen är subventionerade eller kostnadsfria. Lärare kan boka platser för sina elevgrupper indelat årskurser.

Hitta och boka program på utbudsbokningen.uppsala.se

30 september 2021